Ερωτήσεις- Απαντήσεις
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Ποιό τηλέφωνο του EOΠΥΥ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να επιλύσουμε οποιαδήποτε απορία ή ανάγκη μας σχετικά με το σύστημα του eΔΑΠΥ;
Κανένα! Ο ΕΟΠΥΥ έχει καθορίσει αποκλειστικά ένα mail μέσω του οποίου επικοινωνούμε σχετικά με το eΔΑΠΥ! Το οποίο μάλιστα ανταποκρίνεται άμεσα σε οποιαδήποτε απορία χρειαστεί να διευκρινίσουμε σχετικά με το σύστημα, αρκεί να περιγράψουμε αναλυτικά το πρόβλημά μας!
Το mail αυτό είναι: edapy@eopyy.gov.gr
Μπορεί ο γιατρός να διορθώσει ή/και να συμπληρώσει χειρόγραφα πάνω σε μια γνωμάτευση κάτι που έκανε λάθος ή χρειάζεται να συμπληρωθεί;
Όχι! Πρέπει να ακυρώνεται η προηγούμενη γνωμάτευση και κατόπιν να εκδίδεται νέα! Αν δεν ακυρωθεί η προηγούμενη γνωμάτευση, το σύστημα θα μπλοκάρει την έκδοση νέας ζητώντας έγκριση από το ΑΥΣ
Ποιός υπογράφει για την παραλαβή των υλικών μιας γνωμάτευσης;
Στην εκτέλεση μιας γνωμάτευσης υλικών του ΕΟΠΥΥ υπογράφει ο άμεσα ασφαλισμένος ασθενής. Αν τα υλικά παραλαμβάνονται από τρίτον θα πρέπει να συμπληρωθεί το ειδικό έντυπο παραλαβής (επισυνάπτεται).
Πότε και πώς μπορούμε να εκτελέσουμε νόμιμα μια γνωμάτευση υλικών ΕΔΑΠΥ;
Ανεξαρτήτως της διάρκειας ισχύος μια γνωμάτευσης (2 μήνες ή 1 μήνας), την εκτελούμε μέσα στο χρονικό περιθώριο (πχ 10ήμερο) νόμιμης εκτέλεσης που αναγράφεται ευκρινώς στο κάτω μέρος.
Νόμιμη εκτέλεση γνωμάτευσης αναλωσίμων ΕΟΠΥΥ αποζημιώνεται μόνο εφόσον πραγματοποιηθεί μέσω του συστήματος eΔΑΠΥ. Δεν προβλέπεται χειρόγραφη εκτέλεση
Ποιες είναι οι σωστές τιμές αποζημίωσης υλικών;
Παρόλο που υπάρχουν οι γνωστοί ενημερωτικοί πίνακες με τις σωστές τιμές αποζημίωσης υλικών, το σύστημα αποδίδει αυτόματα τη σωστή τιμή αποζημίωσης του κάθε υλικού μόλις σκαναριστεί το barcode του, χωρίς εμείς να έχουμε την δυνατότητα τροποποίησης τους.
Πρέπει να έχει συμπληρωθεί η διάρκεια ισχύος της προηγούμενης γνωμάτευσης ενός ασθενή (π.χ. 60 ημέρες) για να εκτελέσουμε καινούρια;
Δεν χρειάζεται! Το σύστημα λειτουργεί με αυτόματο εσωτερικό πλαφόν (κόφτης) και το πινακάκι με το ιστορικό χορήγησης που εμφανίζεται κατά την εκτέλεση είναι καθαρά ενημερωτικό! Εφόσον λοιπόν μία γνωμάτευση εκδίδεται από το σύστημα τότε εκτελείται κανονικά μέσα στο χρονικό περιθώριο νόμιμης εκτέλεσης που αναγράφει, εκτός και έχει υπερβεί το πλαφόν οπότε αναγράφει επάνω ότι «απαιτείται απόφαση ΑΥΣ» (Ανώτατο Υγειονομικό Συμβούλιο)
Πώς μπορούμε να διορθώσουμε μια εκτελεσμένη γνωμάτευση στο eΔΑΠΥ;
Δεν μπορούμε να διορθώσουμε μια εκτελεσμένη γνωμάτευση στο eΔΑΠΥ! Θα πρέπει να την διαγράψουμε πρώτα και να την ξαναεκτελέσουμε! Σε μια τέτοια περίπτωση θα πρέπει να εκτελέσουμε τη γνωμάτευση στην ίδια ημερομηνία που είχαμε εκτελέσει και την πρώτη φορά! Η ημερομηνία εκτέλεσης αλλάζει στο σύστημα πριν κάνουμε ανάκτηση υλικών. Σε περίπτωση που τα άυλα κουπόνια δεν έχουν ακυρωθεί αυτόματα κατά την διαγραφή της αρχικής εκτέλεσης, τότε θα χρειαστεί η αρωγή του eΔΑΠΥ για να ενεργοποιηθούν ξανά οι αριθμοί των συσκευασιών
Τί κάνουμε αν ξεχάσαμε να εκτυπώσουμε μια εκτελεσμένη γνωμάτευση;
Επιλέγουμε: Αρχική σελίδα-«Ενέργειες»-«Αναζήτηση»-ερωτηματικό-επιλογή της ενεργού Περιόδου Υποβολής-αναζήτηση και επιλογή της γνωμάτευσης-αναζήτηση. Εμφανίζεται επιλογή «εκτύπωση» πάνω δεξιά
Πώς ξεχωρίζουμε τα άυλα κουπόνια από τα υπόλοιπα;
Τα άυλα κουπόνια είναι 20ψήφια, ενώ τα παλαιού τύπου ήταν 13ψήφια! Όλα τα υλικά που δεν έχουν άυλο κουπόνι δεν αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ και πρέπει να επιστραφούν στην εταιρία παραγωγής τους
Πώς περνάμε τα άυλα barcode στο σύστημα;
Τα άυλα barcode τα περνάμε στο σύστημα σκανάροντας στην αριστερή στήλη στο πινακάκι που εμφανίζεται όταν χρησιμοποιήσουμε την επιλογή «προσθήκη barcode». Υπάρχουν 2 εναλλακτικοί μέθοδοι εισαγωγής άυλων barcode:
- σκανάροντας σε κάθε ξεχωριστή γραμμή κάθε ένα τεμάχιο ενός ομοειδούς υλικού (π.χ. 4 ταινίες σε 4 διαφορετικές γραμμές)
- επιλέγοντας «μαζική εισαγωγή» και σκανάροντας όλα τα barcode όλων των τεμαχίων ομοειδούς υλικού (π.χ. 4 τεμάχια από ταινίες), σύμφωνα με τις οδηγίες του συστήματος (βάζοντας ένα “;” στο τέλος κάθε άυλου barcode)
Χρειάζεται να επικολλάμε το άυλο κουπόνι στην ειδική φόρμα κατά την εκτέλεση μιας γνωμάτευσης;
Όχι! Το άυλο κουπόνι εκτυπώνεται από το σύστημα κατά την εκτέλεση και γι’ αυτό δεν χρειάζεται καμία άλλη επιβεβαίωση ύπαρξης του υλικού!
Πού πρέπει να εκτυπώσουμε την εκτέλεση της γνωμάτευσης και τα άυλα κουπόνια;
Η εκτέλεση μιας γνωμάτευσης αναλωσίμων περιλαμβάνει min 2 σελίδες:
- τη σελίδα με την κοστολόγηση των υλικών
- τη σελίδα με τους αριθμούς barcode των άυλων κουπονιών των υλικών που εκτελέστηκαν
Το σύστημα μερικές φορές μπλοκάρει και δεν ανοίγει μια γνωμάτευση προς εκτέλεση ή δεν αποθηκεύει μια γνωμάτευση που εκτελούμε.
Το σύστημα μερικές φορές μπλοκάρει και δεν ανοίγει μια γνωμάτευση προς εκτέλεση ή δεν αποθηκεύει μια γνωμάτευση που εκτελούμε όταν:
- έχουμε αφήσει ανοιχτή τη σελίδα του eΔΑΠΥ αρκετή ώρα (~3 λεπτά) χωρίς κάποια ενέργεια. Πρέπει να μπούμε στo σύστημα από την αρχή
- έχει ακυρωθεί η γνωμάτευση από τον ιατρό
- έχει εκτελεσθεί η γνωμάτευση σε άλλο φαρμακείο. Το σύστημα μας ενημερώνει σε ποιό φαρμακείο εκτελέστηκε με την δημοσιοποίηση του κωδικού εγκατάστασης του φαρμακείου αυτού (βρίσκεται στη σελίδα «ενέργειες», μαζί με την επωνυμία μας) αλλά όχι της επωνυμίας
- δεν έχουμε ενεργή Περίοδο Υποβολής της συγκεκριμένης Σύμβασης (π.χ. Υγειονομικό Υλικό) για τον τρέχοντα μήνα
- έχει ακυρωθεί το άυλο κουπόνι (είτε από άλλο φαρμακείο είτε από εμάς στην αρχική εκτέλεση της γνωμάτευσης αν μετά κάνουμε διόρθωση -δείτε παραπάνω). Πρέπει να επικοινωνήσουμε με το eΔΑΠΥ
- δεν έχει τελειώσει την επεξεργασία των στοιχείων που εισάγουμε (κάτω αριστερά υπάρχει ένας κυκλικός δείκτης επεξεργασίας, που δείχνει πότε έχει ολοκληρωθεί κάθε ενέργεια ώστε να προχωρήσουμε στην επόμενη)
- δεν έχουμε καταχωρήσει ΦΠΑ για το υλικό που εκτελούμε πριν επιλέξουμε «Προσθήκη barcode»
- δεν σκανάραμε σωστά το barcode της γνωμάτευσης. Δοκιμάζουμε και χειρόγραφα πατώντας μετά το ειδικό σύμβολο εισαγωγής πάνω αριστερά
- από κόλλημα του συστήματος έπειτα από στιγμιαία διακοπή της διασύνδεσης με το σύστημα με αποτέλεσμα η εκτέλεση να προλάβει να ολοκληρωθεί αλλά να δεσμευτούν τα κουπόνια, θα πρέπει να επικοινωνήσουμε με το ΕΔΑΠΥ για αποδέσμευση αυτών.
Το σύστημα δεν αναγνωρίζει το barcode του υλικού που εκτελώ
Αυτό μπορεί να συμβεί εάν:
- έχουμε αφήσει ανοιχτή τη σελίδα του eΔΑΠΥ αρκετή ώρα (~3 λεπτά) χωρίς κάποια ενέργεια. Πρέπει να μπούμε στo σύστημα από την αρχή
- το συγκεκριμένο υλικό δεν αποζημιώνεται από τον ΕΟΠΥΥ
- δεν σκανάραμε το barcode του υλικού στη σωστή στήλη εισαγωγής άυλων barcode ή δεν σκανάραμε άυλο barcode αλλά παλαιού τύπου
- δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η επεξεργασία της παρούσας δράσης μας (κινείται ακόμα ο κυκλικός δείκτης ένδειξης επεξεργασίας κάτω αριστερά)
- σκανάραμε το υλικό και εμφανίζει 20 φορές το νούμερο “1”. Η ετικέτα του barcode δεν αναγνωρίζεται από το μηχάνημα σάρωσης, λόγω διαφορετικής κωδικοποίησης. Πρέπει να εισάγουμε τα νούμερα πληκτρολογώντας
- κάναμε «μαζική εισαγωγή barcode» χωρίς να χωρίσουμε τα barcode του κάθε διαφορετικού τεμαχίου με ένα “;”
Αν συνταγογραφούνται ποσότητες παραπάνω από αυτές που δικαιούνται οι ασφαλισμένοι και η γνωμάτευση αυτή φέρει τη σήμανση «απαιτείται έγκριση ΑΥΣ», πώς εκτελείται η γνωμάτευση;
Χρειάζεται απόφαση ΑΥΣ για να εκτελεστεί. Η αίτηση αυτή γίνεται ηλεκτρονικά και η εκτέλεσή της γίνεται όταν παραληφθεί η έγκριση από το ΑΥΣ η οποία γίνεται επίσης ηλεκτρονικά. Αν υπάρξει καθυστέρηση στην έκδοση της απόφασης η κατάθεση θα γίνει με συμπληρωματική υποβολή.
Κατά την υποβολή μιας περιόδου μου βγάζει μήνυμα ασυμφωνίας ΦΠΑ στα Φορολογικά Παραστατικά και δεν προχωράει
Αυτό συμβαίνει σε 2 διαφορετικές περιπτώσεις:
- έχουμε αποθηκεύσει από λάθος χειρισμό παραπάνω από 2 ή παραπάνω ίδια ή/και διαφορετικά Φορολογικά Παραστατικά. Πρέπει να πάμε στην Εμφάνιση Φορολογικών Παραστατικών και με αναζήτηση να βρούμε και να διαγράψουμε τις λάθος ή παραπανίσιες εγγραφές
- έχουμε καταχωρήσει διαφορετικά νούμερα δαπάνης ανά ΦΠΑ στο Φορολογικό Παραστατικό σε σχέση με αυτά που υπολογίζει το σύστημα από τις εκτελέσεις. Αυτό συμβαίνει αν υπολογίζουμε τα τιμολόγια από το πρόγραμμά μας και είναι και ένας δείκτης διπλής εξακρίβωσης ορθότητας! Αν έχουμε κάνει κάποιο λάθος θα πρέπει να βρούμε σε ποιά γνωμάτευση έχουμε εισάγει λάθος νούμερα (συνήθως ΦΠΑ ή συμμετοχή) και να διορθώσουμε. Προσοχή μας ενδιαφέρουν τα ποσά μετά το rebate (τέρμα δεξιά ποσά)
Απαιτείται προσοχή ώστε το συνολικό ποσό του τιμολογίου του φυσικού αρχείου και τα υπόλοιπα στοιχεία του (συντελεστές ΦΠΑ) να συμφωνούν απόλυτα με τα καταχωρημένα στο Ε-ΔΑΠΥ στοιχεία, για την αποφυγή καθυστερήσεων από τις απαιτούμενες διορθώσεις.
Έχω ξεχάσει να εκτελέσω μια γνωμάτευση, μπορώ να κάνω συμπληρωματική υποβολή;
Όχι! Η συμπληρωματική υποβολή χρησιμοποιείται μόνο για επιπλέον εκτέλεση μετά από εγκριτική απόφαση ΑΥΣ!
Μπορώ να εκδώσω ένα τιμολόγιο για όλα τις συμβάσεις που θα καταθέσω;
Εκδίδουμε ένα διαφορετικό τιμολόγιο για κάθε Περίοδο Υποβολής που ανοίγουμε! Άλλο για το Υγειονομικό Υλικό, άλλο για τα ΣΕΔ, άλλο για τις αναπνευστικές συσκευές
Έχω κάνει ολοκλήρωση υποβολής και βρήκα μία λάθος καταχωρημένη γνωμάτευση
Το σύστημα δίνει επιλογή «Επιστροφή σε καταχώρηση στοιχείων» εφόσον το φυσικό αρχείο δεν έχει αποσταλεί στο ΕΔΑΠΥ και κατόπιν επικοινωνίας μέσω email με την υπηρεσία του ΕΔΑΠΥ (edapy@eopyy.gov.gr).
Προσοχή, μετά το άνοιγμα της υποβολής και διόρθωση του λάθους, θα πρέπει επαναληφθεί η διαδικασία υποβολής και αποστολή του φυσικού αρχείου, αλλιώς δεν θα προχωρήσει η εκκαθάριση της δαπάνης.
Τι γράφω στο Αυτοκόλλητο Κυτίου;
Εκδίδω ένα αυτοκόλλητο για κάθε διαφορετική Περίοδο Υποβολής και δηλώνω πόσους φακέλους καταθέτω για κάθε μία διαφορετική περίοδο υποβολής! Αν για παράδειγμα καταθέτω 5 γνωματεύσεις αναλωσίμων διαβήτη, 1 νεφελοποιητή και 1 με ένα ειδικό γάλα, τότε έχω 3 διαφορετικά αυτοκόλλητα με 1 φάκελο για το καθένα
Πότε προσκομίζεται ενημερότητα;
Αν το κάθε διαφορετικό τιμολόγιο ξεπερνάει τα 1.500€ απαιτείται Φορολογική ενημερότητα την οποία οι ΠΕΔΙ την αναζητούν από το σύστημα, στην περίπτωση που δεν υπάρχει στο σύστημα τότε ζητείται να προσκομιστεί από τον πάροχο, ενώ αν το τιμολόγιο ξεπερνάει τα 3.000€ ζητείται και Ασφαλιστική ενημερότητα.
Ποίες παρακρατήσεις έχουμε στις πληρωμές των συμβάσεων του ΕΔΑΠΥ;
Όταν πληρωνόμαστε το ποσό πληρωμής που έχουμε υποβάλει για εξόφληση, θα είναι πάντα μικρότερο του αναμενόμενου. Αυτό συμβαίνει για τους εξής λόγους:
- υπάρχει μια προκαταβολική παρακράτηση φόρου 4% επί της καθαρής αξίας του τιμολογίου. Το ποσό αυτό θα συμψηφιστεί κατευθείαν στο φόρο εισοδήματός μας
- υπάρχει rebate (π.χ. είναι 2% για ποσά άνω των 1.000€ στα αναλώσιμα διαβήτη) και τέλος
- αν έχουμε περικοπή (έχει ενημέρωση το σύστημα πατώντας τον αριθμό υποβολής της Περιόδου-Πορεία εκκαθάρισης και πληρωμής). Τότε χρειάζεται να κοπεί πιστωτικό τιμολόγιο και να επιδοθεί στην τοπική ΠΕΔΙ για να γίνει η τελική εκκαθάριση
Κόβουμε πιστωτικό για το rebate στο ΕΔΑΠΥ;
Όχι! Σε αντίθεση με τα φάρμακα κόβουμε τιμολόγιο αφού αφαιρέσουμε το rebate, για το οποίο μας ενημερώνει το ίδιο το σύστημα, άρα δεν χρειάζεται πιστωτικό στο τέλος του έτους
Πού καταθέτουμε τις γνωματεύσεις;
- όσοι είναι σε Σύλλογο με Διανεμητικό στο Σύλλογό τους. Στο eΔΑΠΥ συμπληρώνουν τον αριθμό λογαριασμού του Διανεμητικού στη θέση του τραπεζικού λογαριασμού για να πληρωθούν
- όσοι είναι σε Σύλλογο που δεν διαθέτει Διανεμητικό κατευθείαν με κούριερ στα Δύο Πεύκα και συμπληρώνουν τον επαγγελματικό λογαριασμό τους στην αντίστοιχη θέση