Επίλυση σημαντικών ζητημάτων του διοικητικού ελέγχου μετά την τηλεδιάσκεψη ΠΦΣ-ΕΟΠΥΥ
Αθήνα, 20 Σεπτεμβρίου 2022
Αριθμ. Πρωτ. 3897
Προς : Φαρμακευτικοί Σύλλογοι της Χώρας
Πραγματοποιήθηκε σήμερα τηλεδιάσκεψη με υπηρεσιακούς παράγοντες του ΕΟΠΥΥ με θέμα την πορεία του διοικητικού και φαρμακευτικού ελέγχου και την πληρωμή του 5%. Συγκεκριμένα,
- Για την πληρωμή του 95% μηνός Ιουνίου ενημερωθήκαμε ότι υπάρχουν 120 μη εκκαθαρισμένες υποβολές από τις οποίες:
- οι 55 υποβολές αφορούν πολλαπλά συστημικά λάθη για τα οποία απαιτούνται οι σχετικές διορθώσεις για την επαναυποβολή τους και την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξόφλησής τους και βρίσκονται σε επικοινωνία με τη ΚΜΕΣ.
- Οι υπόλοιπες 65 υποβολές αφορούν ραντεβού εμβολιασμών, για τις οποίες τα φαρμακεία ενώ εξέδωσαν το σχετικό τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών δεν το καταχώρησαν στο ΣΣΥ. Για τις υποβολές αυτές απαιτούνται οι σχετικές διορθώσεις προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία εξόφλησής τους.
- Για την πληρωμή του 95 % μηνός Ιουλίου ενημερωθήκαμε ότι υπάρχουν 260 μη εκκαθαρισμένες υποβολές από τις οποίες:
- Οι 120 υποβολές αφορούν φαρμακεία που δεν δήλωσαν τα τιμολόγια ραντεβού εμβολιασμού στο ΣΣΥ αλλά τα απέστειλαν ως φυσικό αρχείο.
- Οι υπόλοιπες υποβολές αφορούν πολλαπλά συστημικά λάθη για τα οποία απαιτούνται οι σχετικές διορθώσεις για την επαναυποβολή τους και την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξόφλησής τους και βρίσκονται σε επικοινωνία με τη ΚΜΕΣ.
Σχετικά με το διοικητικό έλεγχο ο οποίος είναι σε εξέλιξη για τις συνταγές Ιουνίου, εντοπίζονται προβλήματα με ορισμένες Περιφερειακές Διευθύνσεις που καθυστερούν την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης των υποβολών για λόγους όπως:
- Αντιμετώπιση των 4 ημερών για την αποστολή δικαιολογητικών για τις θεραπεύσιμες ενέργειες ως ημερολογιακών και όχι ως εργάσιμων
- Απαίτηση επισύναψης φωτοτυπίας της κάρτας Ευρωπαίου πολίτη κατά την υποβολή των συνταγών Ευρωπαίων Πολιτών
- Απαίτηση για υπεύθυνη δήλωση του ιατρού στην περίπτωση έλλειψης υπογραφής – σφραγίδας ιατρού από το φύλλο έκδοσης της συνταγής.
- Ελλιπείς σφραγίδες ιατρών
- Έλλειψη φύλλου έκδοσης συνταγής
Μετά τη σημερινή τηλεδιάσκεψη αποφασίστηκε να αποσταλεί από τον ΕΟΠΥΥ προς τις ΠΕΔΙ έγγραφο που θα διευκρινίζει ότι:
- Η προθεσμία υποβολής των θεραπεύσιμων ενεργειών είναι οι 4 εργάσιμες και όχι ημερολογιακές ημέρες, όπως ερμηνευόταν από ορισμένες ΠΕΔΙ. Τονίζεται ότι σε περίπτωση αδυναμίας ανεύρεσης του ιατρού λόγω απουσίας του το σύστημα θα παραμένει ανοιχτό και δεν θα κλειδώνει στις 4 εργάσιμες ημέρες.
- Δεν απαιτείται επισύναψη φωτοτυπίας της Κάρτας Ευρωπαίου πολίτη κατά την εκτέλεση και υποβολή των συνταγών τους, όπως απαιτείται στις γνωματεύσεις ιατροτεχνολογικών προϊόντων στο edapy.
- Στην περίπτωση απουσίας υπογραφής – σφραγίδας του συνταγογράφου ιατρού θα γίνεται αποδεκτή ως θεραπεύσιμη ενέργεια η αποστολή από τον φαρμακοποιό του φύλλου έκδοσης της συνταγής με την υπογραφή – σφραγίδα του ιατρού (είτε υπεύθυνη δήλωση του ιατρού μέσω του gov.gr χωρίς να απαιτείται γνήσιο της υπογραφής). Ίδια διαδικασία θα ακολουθείται και σε περίπτωση ελλιπών στοιχείων στη σφραγίδα του ιατρού.
- Όσον αφορά την έλλειψη φύλλου έκδοσης της συνταγής, σύμφωνα με οδηγία που στάλθηκε προς τις ΠΕΔΙ στις 12.09.2022 και σας κοινοποιούμε, εφόσον δεν έχει υλοποιηθεί από την ΗΔΙΚΑ η ειδική σήμανση για τις επαναλαμβανόμενες συνταγές χρονίων πασχόντων που δύνανται να συνταγογραφούνται χωρίς την φυσική παρουσία του ασθενή στο ιατρείο, δεν θα απαιτείται η προσκόμιση του φύλλου έκδοσης της συνταγής αφού δεν αποτελεί σημείο ελέγχου.
Συζητήθηκαν επιπλέον τα προβλήματα που ανακύπτουν κατά την φόρτωση των αρχείων εικόνας από τα φαρμακεία και ο τρόπος υποβολής των θεραπεύσιμων ενεργειών μέσω της πλατφόρμας του ΕΟΠΥΥ – ΚΜΕΣ. Αναμένεται η αποστολή σχετικών οδηγιών – ενημερώσεων προς τις ΠΕΔΙ για τον τρόπο ανάγνωσης και αντιμετώπισης των αρχείων που αποστέλλονται από τα φαρμακεία, ωστόσο συστήνεται το ανέβασμα σκαναρισμένων αρχείων pdf.
Κατά την τηλεδιάσκεψη συζητήθηκε με την Οικονομική Διεύθυνση του ΕΟΠΥΥ το πρόβλημα με ορισμένες ΠΕΔΙ οι οποίες δεν καταχωρούν άμεσα την εκχώρηση μ΄ αποτέλεσμα στις εν λόγω ΠΕΔΙ να καθυστερεί η πληρωμή των συναδέλφων που βρίσκονται σε παρακρατήσεις.
Επίσης, ζητήθηκε να υπάρχει συνεχής ενημέρωση από την Κεντρική Διοίκηση προς τους αρμόδιους υπαλλήλους των Περιφερειακών Διευθύνσεων προς διευκόλυνση και επιτάχυνση όλων των διαδικασιών.
Παρακαλούμε ενημερώστε άμεσα τα μέλη σας για θέματα που σχετίζονται με τα παραπάνω προβλήματα και γνωστοποιήστε τα στη Γραμματεία του ΠΦΣ για την ταχύτερη επίλυση τους.
Με Εκτίμηση,
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΛΤΑΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΖΗΚΑΣ